Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves, sier et kjent ordtak. Om det kan sies om NFTs tilstede­værelse på diverse sosiale medier vites ikke, men nå er uansett ventetiden over for de som har ventet på å se mer til NFT. 

Før sommeren lanserte nemlig Norsk Farmaceutisk Tidsskrift endelig sin egen Facebook-side, etter en lang planleggingsperiode. Redaksjonen har blant annet jobbet mye med grafisk profil og innhold på siden før den ble lansert 15. mai. 

— På Facebook-siden vil NFT dele nyhetsartikler og andre artikler som ­publiseres i papirutgaven og på vår nettside, www.farmatid.no. I tillegg vil det kunne dukke opp videoer fra reportasjer som NFT har vært på, forteller ansvarlig redaktør Hanne Nessing. 

I skrivende stund har NFT over 360 følgere på Facebook. 

— Det er en god start, men med tanke på at NFT har nærmere 4000 lesere, har vi et stort potensial for å få flere følgere, sier Nessing, som håper flere med noen enkle klikk ønsker å følge NFT på Facebook. 

I tillegg til å dele egne artikler ønsker også redaksjonen i NFT etter hvert å bruke ­Facebook-siden til å komme direkte i kontakt med leserne og for å få tips til artikler. Ikke minst er direkte tilbakemeldinger ønskelig.

— Dette vil gjøre terskelen lavere for å få tilbakemeldinger på vårt arbeid, og være et viktig bidrag i videreutviklingen av tidsskriftet. Bruk derfor siden aktivt! oppfordrer redaktøren. 

(Publisert i NFT nr. 7/2017 side 27)