Apotektekniker Therese Marie Johansen (t.h.) mener at bruken av ukjent kunde bidrar til å holde et jevnt kvalitetsnivå på kunde­rådgivningen.

— Siden vi ikke vet hvem de er, så er det litt skummelt, sier hun.

— Men det føles ikke som noen form for overvåkning. Det hender likevel at vi spekulerer litt rundt om den og den kunden kunne vært en ukjent kunde. Men vi får det aldri bekreftet uansett, smiler Johansen.

Hun synes det er veldig greit at det kommer noen og sjekker nivået til de ansatte fordi de da har mulighet til å rette opp feil.

Viktig å friske opp kunnskapen

— På grunn av at vi ikke vet nøyaktig i hvilket tidsrom de kommer, så kan vi ikke gå rundt og tenke på det hele tiden likevel. I stedet er vi nødt til å jobbe mot å være så gode som mulig overfor alle kundene som kommer inn, presiserer hun.

— Hadde vi på forhånd visst når kunden kom, synes jeg kravene som stilles burde vært høyere. Nå vet vi at vi kan bli sjekket hele året og dermed må vi prestere likt hele tiden. For at kvalitetsnivået på arbeidet vårt skal være jevnt, synes jeg det er viktig at vi frisker opp kunnskapen innimellom, og det er vi flinke til her. Når jeg føler meg trygg på min egen kunnskap, gjør jeg også en enda bedre jobb i møte med kunden, sier Therese Marie Johansen.

(Publisert i NFT nr. 3/2009 side 10.)