I sin nye reklamekampanje utnyttet Boots Apotek at det er mulig å dele innhold med iPhone-brukere som har Airdrop slått på og har den åpen for alle.  
— «Alle» bruker sosiale og tradisjonelle medier i sin markedsføring, men vi ønsket å gjøre noe forfriskende som både utfordret kanalbruken, men også var tett på budskapet vi ønsket å spre nå som det er høysesong for forkjølelse, og der vi kan hjelpe. Da var Airdrop midt i blinken, sier Karine Blystad, markedssjef i Boots Apotek til kampanje.no.

Boots Apotek mener mottakerne av reklamen synes det var gøy

I oktober sendte de ut bilder med tekster som «Snufs! Så lett kan du bli forkjøla», samt en rabattkode på Boots.no, til hundrevis av folk å ulike steder i Oslo sentrum. Blystad mener mottakerne synes det var et morsomt stunt.

— Det var skikkelig gøy å se de positive reaksjonene på stuntet. Mange er jo skeptiske til å motta reklame, men jeg tror nysgjerrigheten tok overhånd da de plutselig fikk beskjed på telefonen sin om at vi ønsket å dele et bilde med dem, sier hun. 

LES OSÅ: Ny toppsjef i Boots

— Kult at Boots Apotek ville være med

Det er Morgenstern reklamebyrå som står bak ideen. 

— Airdrop er en funksjon som vi lenge har hatt lyst til å gjøre noe gøy med. Når forkjølelse smitter like enkelt som et bilde flyr gjennom lufta fra en telefon til en annen, var det helt naturlig å tenke på Boots Apotek, som hjelper deg med nettopp forkjølelsessymptomer. Kult at Boots Apotek ville være med, sier med tekstforfatterne Mira Liv Helland Mortensen og Sebastian Graf Stenberg. 

Stuntet ble også filmet, og de laget en reklamefilm av det.